Projektowanie gry polegającej na przejściu postaci przez labirynt



WPROWADZENIE

Scena w Scratch ma wysokość 360 punktów a szerokość 480 punktów. Planszę podzielimy na równe kwadraty o boku 40 punktów, co da nam 9 wierszy i 12 kolumn.


Zatem nasza postać aby przeskoczyć z jednego kwadratu na drugi będzie musiała przesunąć się dokładnie o 40 punktów, gdyż tyle jest od środka dowolnego kwadratu do środka innego kwadratu z nim sąsiadującego.

PLIKI DO POBRANIA:

Abyś nie musiał tworzyć sam takiej planszy poniżej możesz ją pobrać na swój komputer klikając lewym przyciskiem myszy aby się powiększyła a następnie naciskając na nią prawym przyciskiem myszy i z rozwiniętego menu wybrać odpowiednią opcję (w zależności od przeglądarki: "Zapisz grafikę jako", "Zapisz obraz jako" lub podobnie). UWAGA - aby pobrać poprawny rozmiar planszy najpierw ją powiększ, dopiero zapisuj!

Plansza 1:

Plansza 2:

TWORZENIE GRY:

Po pobraniu pliku "Plansza1" wgrywamy go jako tło sceny do naszej gry


Ustawiamy dla bohatera naszej gry odpowiednie skrypty (klocki), wgrywamy drugie tło ( "Plansza 2"), zmieniamy kolor jego pól tak aby duszek szedł inną drogą (zielone nie powinny być przy krawędzi), ustawiamy aby po dotknięciu przez duszka koloru niebieskiego zmieniało się tło na następne, możemy w ten sposób dorobić kilka teł, możemy później dorobić przeszkody aby gra nie była za łatwa itp, a jak to zrobić krok po kroku prezentują filmy poniżej:






Skrypty, które potrzebne nam są do stworzenia podstawowej wersji gry 
"KOT W LABIRYNCIE" wyglądają jak poniżej:



Opublikujcie swoją grę i pochwalcie się w komentarzu linkiem do niej :)


Moja wersja tej gry jest dwujęzyczna i wygląda tak:

sterowanie (control):
w, s, a, d lub strzałkami (w, s, a, d or arrows)
unikaj niebezpieczeństw, zbieraj klucze, myszki, rybki...
(Avoid the dangers, collect keys, mouses, fishes...)


Jeśli chcesz zobaczyć jakie skrypty ułożyłem aby tak zmodernizować tą grę zajrzyj do niej KLIKAJĄC TU

19

Wyświetl komentarze

Wczytuję